29 Ocak 2010 Cuma

İş Alanlarına göre aranan endüstri mühendisleri

Türkiye’de endüstri mühendislerine duyulan ihtiyacı anlamak için iş ilanlarına bakmak oldukça yeterli olacaktır.Neredeyse iş alanlarının tamamında endüstri mühendisleri iş imkanı bulabiliyor.Endüstri mühendislerinin değişik iş alanlarında çalışma fırsatlarının diğer mühendislik dallarına göre oldukça geniş bir yelpazeye sahip olduğunu söyleyebilirim.Dilerseniz endüstri mühendisi aranan iş alanlarına kısaca bir bakalım.Not olarak küçük sayıda ilan alan özel iş alanlarını hesaba katmadığımı belirtmek isterim.Yani bu tablo size genel bir bilgi verecektir.İşte endüstri mühendisi aranan iş alanları:Mühendislik,Üretim/İmalat,Planlama,Bilgi İşlem,Satış,Pazarlama,Kalite,Yönetim,İş Geliştirme,Finans,ARGE,Teknik,Lojistik,Satınalma,Hizmet. Servis,İnsan Kaynakları,Müşteri İlişkileri CRM,Denetim Teftiş,Operasyon,Muhasebe,Bakım Onarım.
Kariyer.net adresinden derlediğim endüstri mühendisleri ile ilgili iş alanlarına göre iş ilanları sonuçlarını sizlerle paylaşmak istiyorum.Bu sonuçlar sayesinde hangi iş alanlarında daha çok endüstri mühendisine ihtiyaç duyulduğunu görebilirsiniz.Tabii ki bu yaptığım çalışma güncel iş ilanlarını içermektedir.Dönemsel olarak bu ilanlarda ufak değişimler olabilir.Ama en azından bu sonuçların bize küçük değişimlerle bilgi vereceğini umuyorum.Bu yazımda sizlere iş alanlarını göstereceğim,gelecek yazımda da bu iş alanlarında aranan endüstri mühendisleri için bazı önemli iş pozisyonlarından bahsedeceğim.




Sonuçlar:


İş alanlarına göre aranan endüstri mühendisi sayıları





Listede başı Mühendislik departmanının çektiğini görüyoruz % 21 gibi bir değerle.Tabii ki Mühendislik departmanında aranan iş pozisyonlarının diğer iş alanlarını da kapsayabileceğini belirtmek isterim.Üretim/İmalat alanına bakarsak hemen 2.sıradan geliyor.Bu alanda üretim planlama sorumlusu,üretim müdürü,üretim planlama şefi gibi pozisyonlar aranıyor.
Planlama alanıda diğer alanlarına içine karışıyor diyebiliyorum.Daha çok üretim planlama alanı ön planda olurken satış,malzeme planlama gibi alanlar da içinde mevcut.Bilgi işlem iş alanında endüstri mühendislerinin bu kadar çok sayıda aranması oldukça dikkat çekici.Özellikle erp sistemlerine hakim,SAP erp programını iyi derecede bilen,SAP modül uzmanları aranıyor.


Gelecek yazımda bu iş alanlarının içindeki iş pozisyonlarını daha yakından büyüteç altına alacağız.Bu konu hakkında bilgili olmak inanın bize çok şey kazandırır.Mezun olan endüstri mühendislerine ve olacaklara iyi bir bilgi fırsatını olduğunu düşünüyorum.İşletmeler bizlerden neler istiyor,hangi iş alanlarında,hangi iş pozisyonlarında endüstri mühendislerine ihtiyaçları var bu konuyu derinlemesine araştırmak çok önemli.Tabii ki bu çalışmayı son 5 yıllık arşiv bilgisiyle yapmak isterdim.Ama kariyer.net gibi Türkiye’nin en çok iş ilanı bir sitesinden bu çalışmayı yaptığım için şanslı sayılabilirim.Bize bu bilgilerin, güncel bilgiler de olsa son dönemi içine almasına rağmen bir fikir verebileceğini umuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder