2 Şubat 2010 Salı

Endüstri Mühendisi Nedir,Ne iş yapar?.

Hep endüstri mühendisliği nedir sorusuyla karşılaşırız.Aslında sorulması gereken soru endüstri mühendisi necidir?.Asıl olan insandır.Endüstri Mühendisliği sadece genel bir isimdir,bir mühendislik disiplinidir.Aşağıdaki maddelerde endüstri mühendisi necidir,ne iş yapar sorusuna mükemmel bir cevap geliyor.İngilizcesi iyi olan orijinal adresinden ingilizcesini okuyabilir ben türkçeye çevirdim. 




İş Görevleri



Üretim süreçlerini,personel gereksinimlerini ve üretim standartlarını belirlemek için istatiksel metotları uygular ve matematiksel hesaplamaları işler.


Üretim problemlerini,ürün güvenilirliğini maksimum ve maliyeti minimum yapmayı çözümlemek için kalite kontrol hedeflerini ve faaliyetlerini koordine eder.


Satın almalar,prosedürler,ürün spesifikasyonları,üretim kapasiteleri ve proje durumu hakkında satıcılar,personel ve yönetim kuruluyla görüşme yapar.


Maksimum etkinliği tanımlamak için ekipman,malzemeler ve çalışma alanının düzenlemesini çizim araçları ve bilgisayar kullanımıyla tasarlar ve modelini hazırlar.


Üretim metotları,prosedürler ve faaliyetlerin bilgisini elde etmek için üretim çizelgelemelerini,mühendislik tanımlamalarını,emirleri ve ilgili bilgiyi gözden geçirir.


Ürün geliştirmek ve standartları tasarlamak için yönetimle iletişim kurar.


Yönetim denetimi,hareketi ve kontrolü için ürün tasarım değişimlerinin üretim maliyetini ve etkisini tahmin eder.


Örnekleme prosedürlerini formüle eder ve tasarlar ; formları,kayda geçme için talimatları,değerlendirmeyi,kalite ve güvenilir veriyi raporlamayı geliştirir.


Mühendislik çizimlerinin ve üretim problemlerinin dökümantasyonunun geçerliliğini garantiye almak için bilgi kayıtlarını kaydeder veya denetler.


İşlemleri sıralamayı,malzeme akışını,işlevsel raporları,organizasyon tablolarını ve işçi görevlerini ve sorumluluklarını belirlemek için proje bilgisini düzenler.


Uyumsuz ve kusurlu malzeme veya zarar görmüş parçaların idaresi için metotlar ve prosedürler uygular ve maliyetini ve güvenilirliğini belirler.


Üretimin doğruluğunu ve kesinliğini ölçer ve düzeltici eylem planını formüle etmek için ekipmanı ve mühendislik çizimlerini test eder.


Üretim metotları geliştirir.İşgücü kullanım standartlarını ve maliyet analizi sistemlerini,etkili personel ve fabrika kullanımına yükseltir.


Personel,malzeme ve araçların kullanımını geliştirme için metotlar önerir.


Montaj parçalarını veya nihai ürünleri üretmek ve etkin kullanımı yükseltmek için işlemlerin sıralamasını planlar ve kurar.


Ürün raporlarını,satınalma emirlerini, ve malzeme,araç,ekipman listesini tamamlar.


Üretim tahminlerine dayalı teslimatları,malzeme ikamelerini,depo ve dağıtım departmanlarını ve bakım gereksinimlerini planlar.


Üretim işlemlerini hızlandırmak için kurulu üretim sıralamaları ve periyotlara göre iş akış çizelgelerini düzenler .


Endüstri Mühendisleri için Bilinen Gereksinimler


Mühendislik ve Teknoloji:Mühendislik biliminin ve teknolojinin pratik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması.Prensipleri,teknikleri,prosedürleri ve donanımı uygulamayı içerir çeşitli kaynaklar ve servislerin üretilmesi ve tasarımı için.


Üretim ve Süreç:Ham maddeler,üretim prosesi,kalite kontrol,maliyetler ve diğer teknikler hakkında bilgi sahibi olması kaynakların etkin üretim ve dağıtımını maksimize etmek için.


Matematik:Aritmetik,cebir,geometri,mühendislik hesaplamaları,istatistik ve diğer uygulamarı hakkında bilgi sahibi olması


İşletme ve yönetim:İş ve yönetim prensiplerini bilmesi,stratejik planlamayı,kaynak dağıtımını,insan kaynaklarını modellemeyi,liderlik tekniğini,üretim metotlarını ve insan ve kaynakların koordinasyonunu gerektirir.


Mekanik:Makine ve araçları tanıması,bunların dizaynını,kullanımlarını,tamirlerini ve bakımlarını tanıması gerekir.


Bilgisayarlar ve Elektronik:Elektrik devrelerini,işlemcileri,elektronik ekipmanı,bilgisayar donanım ve yazılımı uygulamalarını ve programcılığı içeren bir bilgiye sahip olması.


Tasarım:Tasarım tekniklerini,araçları ve prensipleri tanıması ,doğru teknik planların üretimini,tasarım planlarını,çizimleri ve modelleri gerektirir.


İngilizce Dili:İngilizce dilinin yapısını ve içeriğini bilmesi, kelimelerin yazımlarını ve anlamlarını,kompozisyon ve dilbilgisi kurallarını içerir.

Beceri Gereksinimleri



Kritik düşünme,zaman yönetimi,aktif dinleme,okuduğunu iyi anlama,kompleks problemleri çözme,matematik,yazma,yargılama ve karar verme,iyi konuşma,

Yetenek Gereksinimleri



Düzgün telaffuz,insanları kolay anlama,probleme duyarlı olma,matematiksel muhakeme,açık konuşma,tümevarımsal muhakeme,görselleştirme,güzel yazma

Endüstri Mühendisleri için İş Aktiviteleri



Yöneticilerle,astlarıyla ve aynı pozisyonundaki çalışanlarla iletişim kurabilme


Kararlar verme ve problem çözme


İnteraktif Bilgisayar kullanımı


Bilgiyi elde edebilme


Veri ve bilgiyi analiz etme


Personel arası ilişkileri sağlama ve sürdürme


Bilgiyi dökümante etme ve kaydetme


Süreç bilgisini elde etme


Süreçleri,malzemeleri ve çevreyi gözlemleme


Düzenleme,planlama ve işleri önemine göre organize etme

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder