2 Şubat 2010 Salı

İş Tanımları-I

Üretim Planlamacı


Üretim Planlama departmanı altında şu pozisyonlar çalışabilir:Üretim planlama uzmanı,Üretim planlama sorumlusu,Üretim planlama müdürü,üretim planlama şefi,üretim yöneticisi.




Endüstriyel üretim veya ticari ürünler için üretim çizelgemelerini planlar ve hazırlar: satış tahminlerine veya müşteri siparişlerine göre gönderilen tarihleri zamanında karşılayabilmek için ana üretim çizelgesini her işlemin sıralamasını ve başlangıç bitiş zamanını düzenler .Ürün spesifikasyonlarını ve fabrika kapasite verisini analiz eder,üretim süreçlerini,araçlar ve insan kaynakları gereksinimlerini belirlemek için matematiksel hesaplamaları işler.Önceden kurulmuş üretim sıralamaları ve başlangıç bitiş zamanlarına göre her bir departman ve operasyon için iş akışını planlar ve çizelgeler.Üretimin sıralamasını,montajını,kurulumunu ve üretim işlemlerini, üretim çalışanlarının idaresi için planlar.Atanmış projelerin durumunu belirlemek için departman yöneticileriyle görüşür.İşlemleri hızlandırmak adına görülemeyen koşulları karşılamak için çizelgelemeyi erteler ve değiştirir.Ürün raporlarını hazırlar.Gerekli malzemeler,araçlar ve ekipmanın listesini düzenleyebilir.Malzemeleri,araçları,ekipmanları elde etmek için satınalma siparişlerini düzenleyebilir.



Üretim Yöneticisi



İşçilerin faaliyetlerini yönetir ve koordine eder.Bu işçiler üretim metotları,ürünler ve proseslere 2 veya daha fazla metal üretim prosesi,talaşlı imalat,metal biçimleme,montaj ve kaynak işlemini uygular.İş metotları ve prosedüre göre çalışanları eğitir.Ürünleri spesifikasyonlara uyum sağlaması için muayene eder ve makinaların kurulumunu yönetir ve düzeltmelerini,ayarlamalarını takip eder.

Proje Mühendisi



Planlama,organizasyon,kontrol,bütünleşme ve atanmış sorumluluk alanı içinde mühedislik projesinin bitirilmesi için fonksiyonel yetkiyi yönetir,koordine eder ve uygular.Mühendislik programını planlar ve formüle eder ve poje gereksinimlerine göre proje personelini organize eder.Proje personelini özel seviyelere atamasını gerçekleştirir,teknik çalışmalar,ürün tasarımı,teknik planların ve spesifikasyonların hazırlığı ve ürün testi gibi seviyelere…
Ürün tasarımını gözden geçirir; mühendislik prensipleri,şirket standartları,müşteri kontrat gereksinimleri ve ilgili spesifikasyonlarla uyması için.Teknik gelişmeyle ilgili faaliyetleri,çizelgelemeyi ve mühendislik tasarımı ve test problemlerini çözümleme işlerini koordine eder.Tasarım değişimlerini,spesifikasyonlarını ve çizimlerini değerlendirir ve onaylar.Proje bütçesi harcamalarını kontrol eder.Geçici ve tamamlanmış proje raporlarını hazırlar.


Kalite güvence yöneticisi


Motor araçları,bileşenleri,parçaları muayenesi ve test etmesiyle meşgul olan işçilerin faaliyetlerini yönetir ve kontrol edebilir.Yönetici bunu yaparken kalite güvence standartlarını ve prosedürlerini uygular. Muayeneler ve testleri yönlendirmenin,işlemleri sıralamanın ve iş atamalarının metotlarını belirlemek için kalite güvence talimatlarını gözden geçirir,montaj spesifikasyonlarını ve üretim çizelgelerini de. Kurulu ve düzenleyici standartları karşılamayı temin etmek için kalite güvencesi muayene ve testinde işçileri düzenler.Yeni işçilerin belirli pozisyonlara tahsisi için eğitimini sağlar.Raporları gözden geçirir,kalite güvence,üretim,yönetim ve mühendislik personelini dikkate alır.


kaynak:www.careerplanner.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder