24 Ocak 2010 Pazar

Şirketin dış tedarikçi (outsourcer) seçim süreci-Bir Vaka Analizi

Güncel insan-fonksiyon çalışma prosedürü merkez fabrikanın kullanılmasıyla şekil 1 de gösteriliyor.


Şekil 1






Merkez fabrika müşteri siparişini , birçok üretim işlemi ve uydu farikalarına bağlantı kurmak için dağıtıyor.Merkez fabrikayla belirtilmiş periyot boyunca ve merkez fabrikadan talebin onaylanıp veya reddedilmesine göre uydu fabrikaları kendi kapasitelerini kontrol ediyor.Merkez fabrika dönen bilgiye göre dış tedarikçileri belirleyecektir.


Müşteri siparişinin yayılması sadece ürünün bileşen üretim işlemlerini içermez fakat hem de işlemlerin üretim çizelgelemesini de içerir.Şekil 2 deki üretim prosesi alınarak şekil 3 de ki üretim çizelgelemesi gerçekleştirilir.


Şekil 2





şekil 3







Her işlem için çok sayıda potansiyel dış tedarikçi vardır,ve bu uydu fabrikaları, kesme operasyonunu sağlayabilen yeterli kapasiteyi içerebilen 2007/6/11-2007/6/14 periyodu üzerince bu işlem için potansiyel adaylar olan siparişi gerçekleştirmek içindir. belirtilmiş periyot boyunca bu talebi karşılamak için Eğer uydu fabrikaların hiçbiri yeterli kapasiteye sahip değilse ,merkez fabrika planlanan periyodu genişletir ve uygun dış tedarikçiler için aramayı tekrarlar.Bu olayda, kabul edilemeyen bir teslim ertelemesinde yeni bir bozulmuş üretim planı için,merkez fabrika uydu fabrikalarla genişletme sonuçlarını tartışır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder