17 Temmuz 2010 Cumartesi

Yönetim Bilişim Sistemleri

Yönetimde bilgisayar yani bilişim sistemlerinin kullanılma nedeni rakip firmaları rekabet edebilme,hızlı seviyede problemlere çözüm getirebilme,işlem yapabilme ve en önemlisi yöneticilere karar almalarında destek olmasıdır.Bilgisayarlı karar desteğine gereksinim hızlı işlem gerçekleştirme,gereksiz maliyetleri azaltma yoketme,yöneticiye teknik ve kalite desteği sağlaması,firmaya da rekabet üstünlüğü sağlamasından doğmaktadır.Herhangi bir organizasyonda bilişim sisteminin kullanımı ise şu şekildedir:piramidin en alt kısmında yer alan bilgi düzeyi,bilgi çalışanları (asistanlar,teknik elemanlar) operasyonel işlem sistemlerini kullanırlar,bir üstünde orta yönetim düzeyinde (şefler,mühendisler) ofis otomasyon sistemleri,bir üstünde stratejik yöneticiler karar destek sistemlerini kullanırlar.İşletmelerde bilişim sistemi kullanılma amacı 4 kategoride ele alınabilir





Süreç (işlem) amaçlı yatırımlar:Elle, insan gücüne dayalı yapılan , sipariş verme, faturalama gibi işlemlerin, otomatikleştirilmesini sağlar.

Bilgi Amaçlı yatırımlar:Bir işletmeyi yönetmek ve kontrol etmek için kurulan planlama, muhasebe, karar alma sistemleri gibi bilişim kaynaklarını kapsar.

Stratejik amaçlı yatırımlar:Firmanın mevcut durumunda değişiklik yapabilecek, rekabet üstünlüğü sağlama, satışları ve pazar payını artırma gibi imkanlar sağlayacak yatırımlardır.

Altyapı amaçlı yatırımlar:Kendi başına değer taşımayan , büyük çaplı ve uzun vadeli bir yatırımdır. Faydasının görülebilmesi, üzerinde çalıştırılacak uygulamaların gerçekleştirilmesine bağlıdır

Yönetim Bilişim Sistemleri başlığı altında şu konular incelenebilir:
Elektronik veri hareketi sistemleri, Ofis otomasyon sistemleri, Yönetim raporlama sistemleri, Yapay Zeka Destekli bilgi sistemleri

Kitaplar

Information Systems: A Management Perspective/S. ALTER
Computer in Business / L. LONG

Yönetim Bilişim Sistemler /Uğur Yozgat / Beta Basım

İşletmeciler, Mühendisler ve Yöneticiler İçin Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları/Adem Karahoca, Dilek Karahoca/Beta Basım

Web Kaynakları


Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi
Sitede bilişim sistemleri,iş zekası,crm,veri madenciliği,yazılım geliştirme,yönetim bilişim sistemleri başlıkları altında çok sayıda makale yer alıyor.Bu başlıkların dışında proje yönetimi,insan kaynakları gibi diğer konularda yer alıyor.

İETT YBS Projesi
Projede gerçekleştirilen adımlar ve kullanılan teknolojileri,projenin kapsamı,projede verileri istiflemek için kullanılan değer tabloları ve boyutlar ve KPI sistemi hakkında özet bilgi edinebilirsiniz.

PDF Dökümanlar

İşletmelerde Yönetim Bilişim Sistemleri

Makalede Yönetim Bilişim sistemlerinin tanımı,alt sistemleri,özellikleri,öğeleri,kurulması ve geliştirilmesi hakkında detaylı bilgi bulacaksınız.

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN GÜNLÜK YAŞAMDA
KULLANIMINA ÖRNEKLER


Bilişim sistemleri ve Küreselleşme
Makalede Bilişim sistemlerinin tarihsel gelişiminden ve küreselleşmeye katkılarından bahsediliyor.

Araç Bakım Şirketi Bilgi Sistemi

Bu projede amaç araç yıkama ve bu konu ile ilgili bakım yapan işletmenin tüm işlem ve bu işlemlere ilişkin faaliyetlerinin bir Yönetim Bilgi Sisteminin güncel bilgi teknolojilerine dayalı bir yapıda geliştirmesidir...

ÖRGÜTSEL İLETİŞİM VE YENİ BİLGİ TEKNOLOJİLERİ; ÖRGÜTSEL İLETİŞİM AĞLARI

Bilişim Sistemlerin Kobi'lerin Performanslarına Etkileri


Sağlık Bilişim Sistemlerinin Araştırılması

YBS Ders Notu


COGRAFI BILGI SISTEMLERI TABANLI
VALILIK BILISIM SISTEMI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder