25 Mart 2010 Perşembe

Yalın Üretim

Yalın üretim kısaca açıklanacak olursa;Kurumun değişik faaliyetlerinde kullanılan bütün kaynakların (zamanı da kapsayan) miktarının minimize edilmesine önem veren bir üretim felsefesidir. Tasarımda, üretimde, tedarik zinciri yönetiminde ve müşteriler ile ilgilenirken değer ilave etmeyen faaliyetlerin belirlenmesi ve ortadan kaldırılmasını içerir.



Kitaplar

Yalın Düşünce
yazar:James P. Womack Sistem Yayıncılık

Yalın Üretim (Japon Modeli)

yazar:Sabahattin Şen Turhan Kitabevi

Yalın Üretim 2000 li yıllara doğru Türkiye Sanayisi için Yapılanma Modeli

yazar:Ayperi Serdaroğlu Okur

Lean Production Simplified
yazar:Dennis Pascal

Creating a Lean Culture: Tools to Sustain Lean Conversions, Second Edition
yazar:David Mann

The Machine That Changed the World: The Story of Lean Production-- Toyota's Secret Weapon in the Global Car Wars That Is Now Revolutionizing World Industry

yazar:James Womack

The Toyota Way Fieldbook
yazar:Jeffrey Liker

İnternet Kaynakları

Türkçe Kaynaklar

Yalın Üretim Sistem Eğitim ve Danışmanlık
Yalın üretim sistem eğitim ve danışmanlık firması 2009 yılında Cevdet Dal tarafından kurulmuştur.Philipp Schürle,Fred Wilbert ve Cevdet Dal firmada yalın üretim uzmanlarıdır.Sitenin ana sayfasında yalın üretim sistemi,değer akış analizi,5s,kaizen,jidoka,heijunka,kanban,hoshin kanri,shojinka,smed gibi yalın üretimin temel taşları üzerine bilgilendirici makaleler bulunuyor.Bu saydığım konular üzerine örnek uygulamalar da mevcut.Sitenin başarı hikayeleri kısmında yalın üretim sistemiyle eskiye nazaran ilerleme kaydetmiş firmaları öğrenebilirsiniz.Ürünler bölümünde kanban panoları ve kartlarını bulabilirsiniz.


Yalın Enstitü
Yalın Enstitü yönetim kurulu,eğitmenler,ofis çalışanları,öğretim tasarımcıları olmak üzere 24 kişilik personelden oluşuyor.Sitenin yayınlar bölümünde yalın üretim ile ilgili kitapların listesini bulabilirsiniz.Enstitünün yalın üretimle ilgili geniş içerikli eğitim programı var.A dan Z ye yalın üretimi öğrenebilmek için oldukça faydalı bir eğitim programı var görebildiğim kadarıyla.Sitenin yalın dünya bölümünde yalın üretim hakkında bilgilendirici yazılar yer alıyor.Makaleler bölümünde enstitünün uzmanları tarafından yazılmış 57 tane makale yer alıyor.Yabancı makaleleri de türkçeye çevrilmiş olarak bulabilirsiniz.Yalın uygulayıcılar bölümünde yalın üretim sistemini uygulayan bazı şirketlerin genel müdürleriyle yapılmış röportajları izleyebilirsiniz.

Yalın Üretime Geçiş

Basit bir örnekle kısaca yalın üretime geçiş anlatılmış.

Yalın Üretim Nedir?
Yalın Üretimi genel hatlarıyla öğrenebileceğiniz bir makale.

LİTERATÜR ARAŞTIRMASI: YALIN ALTI SİGMA
METODOLOJİSİ

Gazi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden Ediz Atmaca ve Şule Girenes'in kaleme aldığı akademik bir makale.

JAPON YÖNETİM ANLAYIŞI VE ŞİRKET AĞLARI (KEİRETSU)
ANALİZİ

çalışmanın temel amacı; Japon yönetim anlayışını etkileyen faktörler
bağlamında önemi ve etkileri açısından Japon işletmecilik anlayışında önemli bir yere sahip Japon şirket ağlarını incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere çalışmada öncelikle Japonya’nın tarihi gelişim süreci ve Japon ekonomisi, Japon işletme yönetim anlayışını etkileyen faktörler ile Japonlara özgü şirket ağlarının oluşumu ve özellikleri konuları ayrıntılı biçimde irdelenmiştir.

Üretimde Sürekli İyileştirme


İngilizce Kaynaklar

Lean Enterprise İnstitute
Uluslararası Yalın Üretim Enstitüsü.Yalın üretim hakkında geniş kapsamlı bir sayfa.Sitenin What is Lean kısmında Yalın üretimin tarihsel gelişimini,prensiplerini,eylem planını,sık sorulan soruları bulabilirsiniz.Store bölümünde yalın üretimle ilgili işinize yarayabilecek ürünleri bulacaksınız.Education kısmında enstitünün gerçekleştirdiği seminerler,konferanslar,eğitimler hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Porsche'nin Yalın Üretim uygulaması-video
Porsche firması yeni Panamera ve Cayenne modelleri için Almanya'daki Leipzig de bulunan fabrikasında üretimi için yeni bir lojistik konsepti geliştirdi.

Productivity Press
5s ve görsel kontroller,hücresel üretim sistemi,tam zamanlı üretim,uygulamalar,poka-yoke,ürün geliştirme,kalite-altı sigma gibi konularda kitaplar bulabileceğiniz site.

Bringing 'Lean' Principles to Service Industries
Yalın uygulamaların servis sektörüne de uygulanabileceğine dair bir makale.

Adaptation of Lean Production in China
Makalede Çin'de yer alan bir fabrikada yalın üretime geçiş sorunları araştırılıyor.

MIT'in Yalın Araştırma Kurumu
Yalın uygulamaları araştıran geliştiren ve ABD'deki kurumlara yalın uygulama desteği sunan bir enstitü.Enstitünün araştırma konuları şöyle:Yalın Kurum standartları,kurumsal strateji,risk yönetimi,kurumsal dinamiklerin analizleri.Sitenin products kısmında enstitünün işletmelere verdi yalın uygulama desteklerini görebilirsiniz.

Lean Blog
Mark Graban'ın sağlık sektöründe yalın uygulamalarla ilgili kişisel düşüncelerini paylaştığı blog tarzında bir site.

İngilizce Dergiler

International Journal of Lean Six Sigma

Lean manufacturing journal

The Lean Management Journal

reliable plant lean manufacturing journal

Videolar

3 Types of Flow in Lean Production


Lean Production to Lean Solutions

yalın üretimle ilgili çok sayıda video bulabileceğiniz bir sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder