4 Mart 2010 Perşembe

Akademik Dergiler

 Bu yazıda başta akademik kariyer yapan endüstri mühendisleri  olmak üzere,bitirme tezi hazırlayan lisans öğrencilerine ve çalışan endüstri mühendislerine faydalı olabilecek akademik dergilerin detaylı bir listesi mevcut.Tamamı hakem onaylı makalelerden oluşuyor.Dergilerin tamamı ingilizce dilinde.Uluslararası çapta endüstri mühendisliği bölümlerindeki akademisyenlerin kaleme aldığı çalışmaları bu dergilerde bulabilirsiniz.Bol sayıda yapılmış vaka analizlerini case study leri bu çalışmalarda bulabilirsiniz.Endüstri Mühendisliği çalışmaları nerelere uygulanabilir diye merak ederseniz rahat olun bu dergiler merakınızı fazlasıyla giderecektir.

European Journal of Operational Research
Optimizasyon,üretim ve lojistik,stokastik ve istatistik,karar analizi,iş zekası ve iş yönetimi gibi geniş konuları içeren saygın bir endüstri mühendisliği dergisidir.En geniş içeriğe sahip olduğunu da belirtmek isterim.

Computers & İndustrial Engineering
Endüstriyel mühendislik problemlerinin çözümü için, yeni bilgisayarlı metodolojiler geliştirmeyi özgün katkılarıyla bu dergi yayınlıyor.

Applied Mathematical Modelling
Mühendislik,üretim ve endüstri sistemlerinin matematiksel modellemesiyle ilgili konuları içeren aylık olarak yayınlanan bir dergidir.

Robotics and Computer-Integrated Manufacturing
Uluslararası üretim,ürün ve süreç geliştirme dergisidir.

Computers in İndustry
IT iş süreçleri tasarım,mühendislik,üretim,dağıtım,üretim yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi gibi konuları içerir.Bu derginin ana konusu bunlardır.Kurumsal modelleme ERP,EDM gibi sistemlerinde araştırma konularını da bu dergi içerir.

Data & Knowledge Engineering
Veri Tabanı ve Bilişim sistemleriyle ilgili konuları içeren bir dergidir.

International Journal of Industrial Ergonomics
Dergi endüstriyel ve mesleki ergonomi, sistemleri, aletleri ve donanımları, insan performans ölçüm ve modelleme, insan verimlilik tasarımını kapsayan, karmaşık teknolojik sistemleri insan, ve güvenlik ile ilgilidir.

Journal of Manufacturing Systems

İçeriğinde üretim stratejileri ve paradigmaları,üretim sistem tasarımı ve seçenekleri,kalite yönetimi,otomasyon gibi konuları içeren bir dergidir.

Journal of Operations Management

Üretim yönetimi konularını içeren bir dergidir.İşlemler yönetimi ile ilgili bütün konulardaki araştırmaları bu dergide bulabilirsiniz.

Journal of Process Control

İçerdiği konular kontrol uygulamaları,proses kontrol sistemleri,kontrol teknikleri ve algoritmalar,proses modelleme ve simulasyon,tasarım metotlarıdır.

Mathematics and Computers in Simulation

Sistem modelleme ve simulasyon için algoritmaların sayısal analizini ve geliştirmesini konu alan bir dergidir.

Simulation Modelling Practice and Theory

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder