5 Temmuz 2015 Pazar

Endüstri Mühendisinin İşi Zordur

Endüstri Mühendisliğinin tanımından ve iddiasından dolayı  endüstri mühendisinin işi zordur diyebilirim.İddiası şudur "Her şeyi daha iyi yapmak"  bu cümlenin ucu çok açıktır.Sadece bir işletmeye;  maliyetleri aşağı çekerek,iyileştirme yaparak,birim zamanda üretim miktarını arttırarak,stokları azaltarak  daha çok para kazandırmak ile anlamayın.   Terör saldırılarını önlemek,azaltmak amacıyla Hava alanı Terminallerinde risk analizleri  ve örüntü tanıma yapmak,bir savaş alanında bir timi uzman karar destek sistemleri ile etkin stratejiler  doğrultusunda yönlendirmek gibi gibi çok uçuk örnekleri de vardır.Bu uçuk örnekler genelde akademisyenler tarafından özel projelerde yönetilir.Nitekim bu terör saldırılarını önleme çalışması  ABD'de  yöneylemci Laura McClay tarafından yürütülmektedir.Niye yöneylemci dedim çünkü Endüstri Mühendisliği uzmanlaşma olarak  ikiye ayrılır.Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği...

İşletmelerde , endüstri mühendislerinin iddialarından dolayı beklenti çoktur.Buna nazaran baktığımızda maaşları da yüksek  değildir.Endüstri Mühendisinden ayrıca çok yönlü olması beklenir.Birçok yetenek üzerinden kabul edilebilir bir seviyede bilgi ve deneyim sahibi olması beklenir.Sürekli eğitim Endüstri Mühendisinin bir parçasıdır.Asıl okul iş hayatında başlar.Şu dinamik sürekli yenilenen rekabet ortamında Endüstri Mühendisi ihtiyaçları doğrultusunda bilgi altyapısını yenilemelidir.Ben mesela bu aralar "İş Analitiği" üzerine çalışma yapmaktayım.

İşi zor olmakla birlikte eğer seviyorsa yaptığı işten çok keyif alır.Önemli olan da zaten zoru başarmaktır.Hiçbir işyerinde Endüstri Mühendisinin önünde iş talimatı olmaz.Endüstri Mühendisi  kendi iş talimatlarını ve proje planlarını oluşturur.Çünkü onun iddiası büyüktür.Ben en azından çalıştığım yerlerde böyle yapmaya gayret verdim tabii ki gündelik işlerimi ve bana verilen işleri  aksatmadan  :)  İşin özü Endüstri Mühendisine hiç kimse nasıl bir işi daha iyi yapması hakkında  bilgi vermez.Endüstri Mühendisi bunu kendi bulmalıdır.Endüstri Mühendisi kendi kendisinin hocasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder