8 Nisan 2010 Perşembe

Bilgisayar Bütünleşik İmalat

Bilgisayar Bütünleşik İmalat yönetim, imalat ve şirket işleyişi için yeni bir yaklaşım tanımlar. BBİ sistemlerin robotik, bilgisayar sayısal kontrol (CNC), bilgisayar-destekli tasarım (CAD), bilgisayar-destekli imalat (CAM), bilgisayar-destekli mühendislik (CAE) ve tam zamanlı üretim (JIT) gibi birçok ileri imalat teknolojileri içermesine rağmen bu teknolojilerin ilerisine geçememiştir.

Endüstri ve Sistem Mühendisliğine Giriş kitabında yazarlar BBİ'yi ikinci endüstriyel devrim olarak adlandırıyor.Gelecek 20 yıl içinde şimdi hayal edebileceğimiz BBİ gelişmelerinin gerçekleşebileceğini savunuyorlar.

BBİ başlığı altında şu konular incelenebilir:Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD/CAE,CAM),Bilgisayar Destekli Proses Planlama (CAPP) , Tam Zamanında Üretim ve Kanban,Grup Teknolojisi,Hücresel imalat,Esnek İmalat Sistemleri,Malzeme Taşıma Sistemleri,Endüstriyel Robotik,Zeki İmalat Sistemleri.

Kitaplar


Bilgisayar Bütünleşik İmalat
James A. Rehg/ Hery W. Kraebber
DEĞİŞİM YAYINLARI Çevirenler:Harun Taşkın,Orhan Torkul,İ.Hakkı Cedimoğlu

Bilgisayarla Bütünleşik Tasarım ve İmalat
Muammer NALBANT Beta Basım Yayın Dağıtım

WEB Kaynakları

Bilgisayar Bütünleşik Üretim ve Benzetim
İTÜ Endüstri bölümünden Prof. Murat Dinçmen'in kaleme aldığı benzetim modellerini geliştirdiği ve elde edilen hesap sonuçlarına literatürden örnekler verdiği başarılı bir makale.

Videolar

Yeditepe Üniversitesinin CIM Laboratuarından görüntüler

endüstriyel kol robot

PLC Laboratuarı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder