1 Ağustos 2010 Pazar

Üretim Planlama için Türkçe Kitap Tavsiyesi

Şu an piyasadaki en iyi hazırlanmış üretim planlama kitabının İTÜ Endüstri Mühendisliği bölümü öğretim görevlileri Mehmet Tanyaş ve Murat Baskak tarafından yazılan eser olduğunu söyleyebilirim.Üretim planlama ile ilgili temel kavramların iyi bir şekilde verilmesinin yanında konular sayısal problemlerle de desteklenmiş.Endüstri mühendisliği kitaplarında zaten Türkçe kaynak sıkıntısı mevcut.Bu kitap ilaç gibi gelmiş diyebilirim.Ana başlıklar halinde konuları incelediğimiz zaman MRP'nin çok detaylı şekilde anlatıldığını görüyorum.MRP'nin altında part-period balancing,dönemsel sipariş miktarı gibi konular mevcut.Sanırım bu kitap yüksek lisans öğrencilerinin ihtiyaçlarını da rahatlıkla karşılayabilir.Kitabın ana başlıkları da şu şekilde : 1.Üretim sistemleri ve üretim yönetimi 2.Satış Tahminleri 3.Toplu üretim planlama ve ana üretim programlama 4.Malzeme gereksinim planlaması 5.Kapasite planlama 6.Montaj hatlarının dengelenmesi 7.Üretim programlama ( iş yükleme,iş sıralama) 

Kitabın tek eksik yanı vaka analizlerinin ( case studies) olmayışı.Gene de belirttiğim gibi Türkçe kaynak olarak en iyi üretim planlama kitabı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder