4 Ekim 2011 Salı

IBM Kişisel Sistemler Grubunda Genişletilmiş Kurumsal Tedarik Zinciri Yönetimi

 Ana Problem

1994 yılında IBM,, mümkün olan en düşük düzeyde stok tutarak müşteriye hızlı yanıt verme yeteneğini elde etmek için küresel tedarik zincirinin yeniden yapılanmasına başladı.IBM'in üretim tesisleri, tüm dünyada on binlerce tedarikçi ve dağıtım kanallarıyla birbirine bağlantılıdır.Tek bir ürün hattı hammaddelerin çok düzeyli faturalarıyla binlerce parça kod numaralarını,yüksek derecede çeşitli teslim sürelerini ve maliyetlerini, ve farklı ulaştırma modlarıyla bağlı onlarca yüzlerce üretim ve dağıtım bölümlerini içerebilir.




Artan rekabet, hızlı teknolojik ilerleme, ve sürekli fiyat deflasyon sorunlarıyla karşı karşıya kalan şirket,malzeme ve bilgi akışını artırmak amacıyla iş süreçlerini düzene sokmak adına dahili bir yeniden yapılanma girişimi başlattı.Bu hedeflere ulaşılması, envanter kontrol ve tedarik zinciri optimizasyonu için IBM yöneylem araştırması ekibinin gelişmiş matematiksel yöntemlerde uzmanlığını gerektirdi.

Yöneylem Araştırması Çözümü

Önceleri IBM O.R. takımının çabalarında, üyeleri, IBM'in tedarik zincirini elden geçirerek iki temel anahtar olduğunu fark etti.Birincisi, belirsizliği azaltmak ve yönetmek için, daha doğru tahminleri teşvik etmek zorunluydu.İkincisi, pazardaki değişimlere hızlı uyumu kolaylaştırmak için tedarik zincirinin esnekliğini geliştirmek zorundaydı.IBM'in kendi değer zincirlerine entegre tedarikçileri ve kanalları tarafından kullanılan politikaları ve süreçleri, istediğiniz gibi yansıyan sadece sistemi bilerek, genişletilmiş bir kurumsal tedarik zincirinin içsel karşılıklı bağımlılığı üzerinde duruldu.Çabalarını desteklemek için, IBM, genişletilmiş bir kurumsal tedarik zincirinin analiz aracı, Varlık Yönetimi Aracı'nı (AMT) geliştirdi.

Edinilen Değer

IBM AMT'yi iş birimlerine ve onların kanal ortaklarına uyguladı-1998 yılında fiyat koruma harcamaları ve hammadde maliyetlerinde 750 milyon doların üzerinde tasarrufu içerdiği faydaları için.Kanal envanteri 3 aydan 1 aya ve uçtan-uca envanter 4.5 aydan 2 aydan daha aza düşürüldü.4 ila 6 hafta bileşeni satın alma ve ürün satışı arasındaki boşluğu kapatarak, ürün maliyetinde en az % 5 tasarruf vardı.
Bob Moffat, Üretim, Satınalma ve Tedarikçi'nin Genel Müdürü Said, "AMT, onları daha verimli, daha üretken ve en sonunda pazarda daha güçlü hale getirmeyle, iş ortakları ile ilişkilerini geliştirmiştir.Ben bu iş kültüründe köklü bir değişime, tedarikçiler, üreticiler ve yetkili satıcıları arasında temel bir değerin birleşmesine yol açacağına inanıyorum.

AMT modelini geliştiren projede görev alan GE Capital IT Çözümleri küresel operasyonlar kıdemli başkan yardımcısı MAC McNeill şu yorumda bulundu:"The modeling allowed us to develop a base case using actual end-user customer sales and then to quickly model and optimize many alternatives based on various levels of GE forecast accuracy, IBM fill rates, transit times, in-bound and out-bound delays, and commonality of parts."The optimization results will allow us to develop action plans to balance improved levels of serviceability with lower levels of inventory."

Yazının orjinal haline http://www.scienceofbetter.org/can_do/success_stories/eescmipsg.htm adresinden ulaşabilirsiniz.Diğer bir makalemde devamı olarak koyu renkle belirttiğim bazı anahtar kelimeleri açıklamaya çalışacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder